Followers

Thursday, February 10, 2011

Bad Day == Account , ko yang terbaik buat aku !

first skali .. ak sedang menduduki exam TOV.. agk susah kalo xstdy awl2 .. yela , kne bace sume yg form 4 .. bg ak , tu x mnjadi masalah .. sbb ak tgl kt asrama .. andd ... hari ni , hari yg malang .. aku amek paper Sains Pertanian .. amin , dpt jwb .. sedang aku syok jwb soklan .. kelas aku didatangi seorang guru .. yea ! Guru favaorite aku .. die org pertama memuji kebijaksanaan aku suatu ketika dulu .. dan bile mase die je enn , ak selalo bersemangat mao kasi tumpuan .. ^^ .. ((waktu tu je happy))

dannn .. hari ini .. Guru aku uh , memeberitahu bahawa pada petang ini .. extra class akan diadakan pada jam 2.20 ptg .. UNTUK PELAJAR YANG LULUS AKAUN SAHAJA .. ((waktu ketika inilah aku mula menitis air mata)) .. bukan disebabkan aku gagall .. aku mmg pro dlm akaun .. siyez ! ak bkn na bangge diri .. tp kenape aku xterpilih untuk JOIN kelas die ?? mengape ??

kerana disebabkan aku xmenghadirkan diri paper exm akaun taon lepas kot .. bkn aku xnk dtg .. tp aku terpaksa memilih antra yg terbaik .. meh la k story , cite nye ceni .. bermulanya hari exam ituuu .. akaun pulak paper nye .. dan pade hari tu jugak la , aku dpt surat appointment pasal BRACES aku nie haaa .. so , mne aku patut pegi ? ak pon pilih laa p ke klinik ..

keesokannya hari .. aku dtg nk amek exm akaun semula ..
*dgn otak penuh ilmu akaun2 ..
ak punye la semangat .. ak dtg jumpe ckgu ..

bermula la dialog aku n deaaaa = =

aku : salam ckgu .. saya dtg nak amek exm akaun .. ((muke happy))
ckgu : syadia , maafkan saya .. saya xdpt bg awk amek exm .. sbb nie last day saya kena hantar borang permarkahan pelajar .. so , saya kena bg awak TH (Tidak Hadir)
aku : xkn xbole ckgu ?
ckgu : saya betul2 mtk maaf ..
aku : tp saya ada surat sebab saya xdpt hadir smlm ckgu .. ckgu , izinkan saya amek exm ckgu ..saya rayu ..
ckgu : maaf , saya xdpt tolong awk ..

(( dgn muke hampa + menangis))
aku kluar dari bilik Guru Bidang .. aku menangis puas2 ..so , maknanya markah aku untok exm Akaun 0.. zeroo .. dan aku dpt rasa kesannya hari ini .. aku xterpilih untk pergi kelas dea .. ak menangis .. aku xtao nk jwb apa exm hari ahad nie .. aku xtao nk jwb akaun nt .. aku xtao format taon lps .. tambahan pula , kwn sekelas ak sombong .. ade yg bole buad , tp dea xpndai nk ajar ..

bg aku , ckgu xbersikap adil .. markah akaun aku selalu tinggi2 .. ni ak xdpt join kelas .. mmg mnyedihkan .. mmg kejam !!

No comments:

Post a Comment